Tele2 skrapar inte plus-poäng

SMS från Tele2
SMS från Tele2 angående surfpaket när man är utomlands – som inte finns på riktigt. (Klicka för större version)

Just nu ligger Tele2, min leverantör av såväl mobil- som fast telefoni på rejäla minuspoäng.

För det finns det verkligen synnerliga skäl. För det första så är jag lätt irriterad för att de, trots flera löften inte klarar av att samfakturera mina två abonnemang – en förutsättning för att e-faktura ska fungera. I stället fortsätter de att skicka ut pappersfakturor för hemtelefonin inklusive faktura-avgift på 24 kronor.

När jag ringer fakturaavdelningen på Tele2 ber dem om ursäkt, lovar att det ska vara åtgärdat nu samt att de kan ge en ”ringpott” på den avgift de orätterligen tagit. Detta är ju synnerligen oförskämt bara det. Har man tvingat en kund att betala för mycket får man dra av den summan. Att ge kompensation i form av något annat är väl tveksamt om det ens är lagligt.

I dag kom så en ny faktura från dem – på papper. Denna gång ENDAST på en fakturaavgift på 24 kronor. Nu återstår alltså att åter ringa fakturaavdelnignen, få fagra löften – och kanske en ny ringpott??

Som om det inte vore nog med irritationsmoment så fick jag SMS från Tele2 nu när jag var i London. Ett erbjudande om surfpaket (se bilden ovan). För 45 kronor inkl moms skulle man få 20 mb data och för 94 kronor 50 mb. Först beställde jag ett 20 mb-paket men eftersom jag räknade med att jag skulle kunna utnyttja lite mer data ville jag nästa gång beställa det större paketet. Men se det gick inte. Det resulterade endast i ett felmeddelande.

Således blev det ett samtal till kundservice – bara för att få veta att någon sån tjänst fanns inte, i alla fall inte för privatpersoner och i varje fall inte till det priset.

Just nu är jag alltså sådär lagom imponerad av Tele2. Man kan ju hoppas att jag får anledning att omvärdera det efter samtal med deras kundservice för reklamation – men jag är rätt skeptisk.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Dela i Sociala medier