Vad är det för fel på alla telebolag III?

Jag har tidigare bloggat om mina problem med min fasta telefoni och olika lösningar. I morgon är det meningen att mitt telefonnummer ska porteras från AllTele tillbaka till Telia och det gamla hederliga kopparnätet igen. Det ska bli mycket spännande att se hur det går med det. Jag är ju tämligen orolig för att mitt tämligen inarbetade och framförallt väldigt bra 08-nummer ska gå förlorat.

Jag har fortfarande inte hört ett ljud från Digisip. Det börjar verkligen kännas som ett bluffbolag nu. Inga bekräftelser på uppsägning, inga återbetalda pengar, ingenting. De har nu haft närmare en månad på sig att lösa detta men verkar inte ens försökt. I morgon kommer jag göra ett sista försök att få rätsida på dem. Lyckas jag inte då återstår bara en sak: Att göra en polisanmälan om bedrägeri. Det är nämligen det det kallas när man säljer tjänster man aldrig levererat.

Andra bloggar om: , ,

Vad är det för fel på alla telebolag II?

Cirkusen går vidare och Digisip är inte lite fräcka. Idag har de från mitt konto debiterat periodavgift för ett abonemang som aldrig har fungerat och som dessutom är uppsagt. Det börjar nästan lukta bedrägeri.

(I och för sig är jag mycket tveksam till att killen på deras kundtjänst gjort en uppsägning av mitt konto utan bara snackade skit, det verkar nämligen vara deras grej…)

(För övrigt har jag nu gett upp och porterar tillbaka mitt telefonnummer till kopparnätet.)

Andra bloggar om: , ,

Vad är det för fel på alla telebolag?

Den 3 januari bestämde jag mig för att portera min fasta telefoni från AllTele till Digisip. Sedan dess har inget hänt. Senast jag pratade med Digisip så fick jag veta att det var problem med min avlämnande operatör och att jag borde kontakta dem. Digisip lovade också att återkomma, vilket de självklart inte gjorde.

Igår ringde jag AllTele. Fick då efter ungefär hundra år i kö veta att det inte finns någon porteringsbegäran i det centrala systemet för nummerportering som finns. Ringde därför idag till Digisip för att ta reda på vad dem sysslar med. Först fick jag ägna rätt lång tid åt att få personen i andra änden att förstå att jag har ringt Digisip och inte Bredband2. När det väl lyckats (trodde jag) så kunde han inte svara på något mer än att ”vi återkommer och ringer upp”. Eftersom de inte lyckades med det förra gången så blir jag lätt irriterad och talar om att jag vill att han ska plocka fram något slags besked medan jag väntar. Något han inte heller klarar av att göra.

Till slut beslutar jag mig för att de helt enkelt får avbryta porteringsprocessen, lägga ner alltihop och betala tillbaka porteringsavgift och andra inbetalade avgifter – totalt 500 kronor.

Vad som händer nu? Ja det vette gudarna faktiskt. Risken är väl att Digisip klantar till det så våldsamt så att jag förlorar mitt sexsiffriga 08-nummer. Vart jag ska portera nummret är också en öppen fråga just nu. Gud vet vilken teleoperatör man bör välja. Suck.

Andra bloggar om: , , ,