Joche.se

Joches hem på webben

Kategori: Resor

Köpenhamn 2017

Det var inte meningen att jag skulle ha någon mer semester den här sommaren, men tillfälligheternas spel gjorde att det…

Legoland 2017

Tillsammans med tre andra familjer har vi besökt Legoland i Danmark. Vi var iväg fyra dagar och hann förutom Legoland också besöka vattenlandet Aquadome.

Berlin 2017

Jag var i Berlin senast förra sommaren, men det är sju år sedan jag senast åkte hit tillsammans med Nanna….

Möte med lejonen

Ett besök i Kolmården stod på programmet för denna sommar. Förra sommaren åkte vi dit över dagen men denna gång…

Berlin 2016

Nu sitter jag på tåget hem från Malmö efter ett besök i Berlin. Det är sex år sedan jag senast…

Besök i Sachsenhausen

I samband med besöket i Berlin passade vi på att åka ut till Oranienburg och koncentrationslägret Sachsenhausen. Lägret fungerade mellan…

Sommarens resor och utflykter

Planeringen inför sommaren är i full gång redan så här i början av april. I början på juli åker jag…

Budapest, dag 1

Vi kom fram till Budapest vid sextiden igår efter att ha åkt genom Tjeckien och Slovakien. Vi åt en mycket…

Genom Tyskland

Hela dagen har vi åkt buss genom Tyskland. Vi stannade för middag några mil från gränsen till Tjeckien. Väl i…

Genom ett dimmigt Europa

Vi lämnade Malmö strax efter klockan åtta i morse och styrde kosan mot Öresundsbron och Danmark. Det var en dimmig…

© 2017 Joche.se. Tema av Anders Norén.