TaxiKurir ljuger om klagomål

OBS! Detta inlägg publicerades 21 december 2009. Bengt Erkii som citeras i Aftonbladet arbetar inte längre hos TaxiKurir

Aftonbladet skriver idag om Färdtjänsten i Stockholm och då framförallt om Taxi Kurir som är boven i just det här dramat.

Enligt Taxi Kurirs VD i Stockholm är det extremt ovanligt att bolaget har missnöjda kunder inom färdtjänsten.

– Ungefär en promille rapporterar in fel. Och då kör vi flera tusen i veckan. Alla våra förare har genomgått en speciell utbildning för att köra äldre, säger VD Bengt Erkki.

Det här måste vara den största lögnen i Aftonbladets historia – och dem har ändå mycket på sitt samvete. Alla som åker Färdtjänst i Stockholm vet att Taxi Kurir är ett av de sämsta bolagen som någonsin fått bedriva färdtjänsttrafik. Det enda bolaget som är sämre är Stockholm Tranfser Taxi. Både Transfer och Taxi Kurir har i upphandlingar sålt sig till lägsta möjliga pris, ett pris som alla med lite vett förstår innebär en förlustaffär om man skulle betala marknadsmässiga löner. Det gör att dem kanske inte kan lyckas få de bästa chaufförerna. Vi är många som varit utsatta för vansinnesresor med Taxi Kurir och som vet att de har chaufförer som exempelvis inte behärskar ett enda ord svenska. När en del av dem dessutom måste ringa en kompis för att höra hur taxametern ska startas är det ju inte en helt orimlig fundering när man undrar om de har taxilegitimation, eller i vissa fall ens körkort.

Att påstå att det skulle vara bara en promille av alla körningar som de får klagomål på måste vara en lögn. Jag har själv bara under det gångna året klagat på ett kanske femtiotal resor gjorda med Taxi Kurir, och lär inte vara ensam om det.

Relaterat:
Nomell.se: Taxi Kurir märker sina bilar för synskadade

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Dela i Sociala medier

    One Reply to “TaxiKurir ljuger om klagomål”

    1. Pingback: Färdtjänsten, för vem? « Bomanskassar's Blog