Comhem har fullkomligt kommit vilse… del I

comhem_logotypeI samband med flytten till ny lägenhet har jag fått lämna 100 megabitsfiber bakom mig. Nu är det i stället Comhems trippleplay-tjänster som gäller.

Jag har ju hört mångas gnäll om just Comhem och deras kundservice men jag har alltid förut blivit bra bemött, fått bra service och allt har alltid fungerat. Det har dock tydligen gått över….

Den 30 augusti ringde jag därför Comhem för att flytta min digital-TV till nya stället samt beställa deras bredband och telefonitjänst. Allt skulle gå så bra och ett modem skulle dyka upp om bara några dagar. I fredags, den 4 september, gick flyttlasset men något modem hade jag änu inte fått, trots att Comhem gladerligen fakturerat. Jag ringde Comhem och efter många omkopplingar meddelade leveransavdelningen att något hade blivit fel med Schenkers tjänst PrivPak som gjorde att modemet inte kommit fram. De lovade att skicka ett nytt i ilfart, senast måndag skulle det finnas hos mig.

Måndagen kom, inget modem. Tisdagen kom, fortfarnde inget modem. Jag ringer Comhem, jodå det är skickat, men det finns inget kollinummer men det är garanterat skickat, det kommer i morgon.

Idag är det onsdag. Inget modem har kommit. Jag ringer Comhem. Den första tjejen jag pratar med kopplar mig vidare till ett headset på leveransavdelningen. Det ligger bredvid två killar som diskuterar kvällens match mellan Sverige och Malta. Säkerligen ytterst intressant men löser knappast mitt problem.

Ringer igen, hamnar hos en trevlig tjej som säger att hon kan se att inget modem har skickats alls men att dem ska göra det nu. Jag frågar varför dem inte kan buda ut ett modem eller låta mig hämta ett i butik. Hon ska kolla med sin chef – samtalet kopplas bort.

Dagens trejde samtal blir med en kille som först inte förstår något alls och sen bara ser att det skickats ett modem idag, men att de inte kan ge ett kollinummer. Jag framhärdar i att det inte är svar nog och han försvinner i närmare tjugo minuter för att återkomma och fråga varför jag inte använder det modem jag hämtat ut. Jag blir naturligtvis både förvånad och upprörd. Hade jag haft ett modem att använda hade jag väl för sjutton aldrig ringt och tjafsat med dem?

Jodå, jag har ett modem. Det hämtade jag ut klockan 12.15 i fredags, på Preem i Bjuråker minsann. Vad modemet gjort där när det skulle till Stockholm är det ingen som vet.

Slutresultatet av dagen var att modemet är skickat. Det ska gå att hämta ut i morgon och killen har lovat mig att han kommer ringa mig innan lunch med en bekräftelse på att allt är i sin ordning.

Jag tror inte ett ögonblick på att han kommer ringa och ännu mindre tror jag på ett modem innan helgen.

Man blir bara så matt.

Andra bloggar om: , , , , ,

Dela i Sociala medier

    1 reaktion till “Comhem har fullkomligt kommit vilse… del I”

    Kommentarer kan inte lämnas på detta inlägg.