Loopia – vilket skämt!

Som de som läst min blogg tidigare vet funderade jag en period att byta virtuellt hem från Crystone till Loopia. Detta då Crystone hade vissa problem som var väldigt irriterande.

Idag är jag väldigt glad att jag inte gjort verklighet av detta. Min arbetsgivare använder Loopia för web och e-post och webtjänsten fungerar oklanderligt. E-posten däremot…. Den 12 augusti slutade mailen fungera. Det har varit fördröjningar på allt mellan 2 timmar och 1 dygn innan mailen kommit fram, den har stundtals inte fungerat över huvud taget och supporten har bara svarat ”vi vet inte”.

”Vi kan förnärvarande inte besvara ditt samtal.”
I går klockan 15.15 skrev Loopia på sin informationssida, driftbloggen.se:

För alla som använder POP3- eller IMAP-klienter ska e-postsystemet nu fungera bra. En del kunder har dock under dagen upplevt svårigheter med vår webbmail. Vi kan försäkra er om att vi arbetar vidare för att få tillbaka full kapacitet också på webbmailen. Det arbetet kommer att pågå till dess att prestandan är optimal.

Vi hade problem hela dagen igår, idag fungerar mailen över huvud taget inte. Vi är alltså inne på sextonde dagen utan fungerande mail. Nu svarar Loopia inte ens i telefon längre. När man ringer deras tekniska support möts man bara av meddelandet ”Vi kan förnärvarande inte besvara ditt samtal”.

Det här är faktiskt fullständig katastrof. Något säger mig att det här kommer bli dyrt för Loopia. Om man bortser från alla företagskunder som kommer kräva ersättnignar för förlorade kunder och fölorade order är det nog många av Loopias kunder som kommer flytta på sig.

Jag har av och till inte varit så glad på mitt webhotell Crystone, men faktum är att de väldigt snabbt löst de problem som dykt upp. Så funderar du på att byta bort Loopia kan jag varmt rekommendera dem. :)

Andra bloggar om: , , ,

Dela i Sociala medier