Snacka om att sko sig på någon annans varumärke…

Måndag den 2 oktober utkommer  premiärnumret av .SE i Stockholm, Göteborg och Malmö.
  Tidningen distribueras gratis av cirka  600 kolportörer vid strategiska platser i de tre städerna med start kl. 06.00.

Aftonbladet startar alltså gratistidningen .SE för att ta upp konkurrensen med City och Metro. Jag trodde i min enfalt att ”.se” var varumärket för vår svenska toppdomän och således ägt av II-stiftelsen.

Del av II-Stiftelsen hemsidaÄven om nu II-stiftelsen INTE har det som varumärke så har de ändå profilerat sig med just .SE så länge att det bör anses ställt utom varje tvivel att det faktiskt är II-stiftelsen som har detta varumärke. Aftonbladets satsning är intressant och kan nog bli spännande, dock bleknar det intressant i någon mån bort i detta namn som inte bara känns krystat och lite larvit utan även känns stulet. Bättre hade ni väl ändå kunnat?!

Andra bloggar om: , , ,

Dela i Sociala medier